Badania: sprawdź, jak jedzenie dwóch jajek dziennie wpływa na Twój organizm

12.03.2018

/

Kategoria:

Badania: sprawdź, jak jedzenie dwóch jajek dziennie wpływa na Twój organizm

7. Przeciwnik starzenia się

Jajka zawierają wiele aminokwasów, które są odpowiedzialne za budowanie i regenerację komórek. W ten sposób mogą spowalniać procesy starzenia się.

Wraz z wiekiem zapotrzebowanie na witaminę D rośnie. Zalecana dawka dla osób po 60 roku życia wynosi 10 mikrogramów. Jedno jajko zawiera mniej więcej 0,7 mikrograma.

8. Dobre dla krwi

Jajka zawierają sporo kwasu foliowego, który jest rodzajem witaminy B, odpowiedzialnej za tworzenie nowych czerwonych krwinek.

Osoby z obniżonym poziomem kwasu foliowego są narażone na anemię. Kwas foliowy ma także duże znaczenie dla prawidłowego rozwoju płodu w łonie matki.

 

9. Zwalczanie depresji

Zimą trudno o źródło witaminy D, ponieważ słońce przez większość czasu jest schowane za chmurami. Tymczasem okazuje się, że jajka wspomagają wytwarzanie tej witaminy. Witamina D ma ogromny wpływ na poziom PH w jamie ustnej i ma duże znaczenie dla utrzymywania silnych i zdrowych kości i zębów. Witamina D pomaga także walczyć z depresją.

[quads id=”8″]

10. Budowa masy mięśniowej

Osoby, które chcą zwiększyć masę mięśniową często decydują się na zwiększone spożycie jajek. Wynika to z tego, że jajka mają sporą ilość białka odpowiedzialnego za budowanie mięśni.

11. Chronią skórę, włosy i paznokcie

Jajka zawierają także mnóstwo witaminy B oraz kwasów tłuszczowych Omega 3. A one wspomagają utrzymanie zdrowej skóry, włosów i paznokci.

Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi spojrzysz na jajka i ich rolę w naszej diecie z zupełnie innej strony.

Wielkanoc już się zbliża, a to doskonały czas, aby nie zapomnieć o jajkach w diecie!

Źródło: newsner.com

Autor: Monika Nowacka / Tagi: jajka,